Freelance bogholder – sådan fungerer det

Backoffice fungerer for mange af vores kunder som en freelance bogholder.

Iværksættere og mindre virksomheder har ofte meget travlt – især i en opstartsfase. På grund af den lille størrelse på virksomheden, er der typisk ikke så mange bilag. Det kan være fristende selv at bogføre, men oftest er der ikke tid, og det er heller ikke mange iværksætteres store interesse at styre et regnskab.

Vi oplever indimellem at stressede kunder henvender sig til os med en større stak bilag og rod i papirerne, fordi kunden ikke selv har haft tiden til det. Idet vi har mange års erfaring, vil vi sjældent skulle bruge mange timer på at være freelance bogholder for små virksomheder. Derfor vil det blive en omkostning, der for rigtig mange er givet godt ud. I kan simpelthen koncentrere Jer om det I er gode til, og lade os styre det administrative.

I praksis foregår al kommunikation  elektronisk og via e-mail. Bilag scannes ind eller foruddefinerede formularer udfyldes - alt efter Jeres ønske.

De scannede bilag sendes til Backoffice via e-mail – på denne facon har I stadig de fysiske bilag hos jer. Det er noget mange af vores kunder sætter pris på.

Input til fakturaer sendes også via e-mail. Alt efter typen af fakturaer kan man aftale, at I udfylder en simpel formular, som vi bruger til at udforme den korrekte faktura. De fleste af vores kunder, finder dette utroligt nemt.

Nogle bruger også scannede håndskrevne sedler, hvis man synes det er nemmere. Backoffice  sender fakturaerne til Jeres kunder via mail, hvorved der spares porto og kuverter. Stort set alle virksomheder er vant til at modtage fakturaer via e-mail, men har I ønsker om at vi skal gøre undtagelser, er dette ikke noget problem.

Backoffice producerer månedlige balancer, fakturaer, momsopgørelser, materiale til revisor osv. Disse laves til PDF og opbevares elektronisk og sendes via e-mail til Jer, så I kan følge med, hvis I ønsker det.

Endelig slipper I også for omkostningerne til et bogholderisystem – omkostninger der nemt kan løbe op.

Det bliver ikke nemmere for iværksættere og små virksomheder end med en freelance bogholder løsning.

Så hvis I søger en freelancer bogholder, så kontakt Backoffice for en uforpligtende snak om hvad vi kan gøre for Jeres virksomhed.

Holbæk